Lorem ipsum gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum. Sofisticur ali quenean.

Terapia Craniosacrală

/    /  Terapia Craniosacrală

CE ESTE TERAPIA CRANIOSACRALĂ?

Terapia craniosacrală este o terapie blândă care lucrează cu structurile țesuturilor moi ale corpului și cu fluxul de lichid cefalorahidian aflat între cap și baza coloanei vertebrale. Aceste structuri și fluide protejează, susțin și hrănesc creierul și măduva spinării.

Este o metodă blândă care, prin plasarea mâinilor evaluează şi îmbunătățește funcția sistemului craniosacral şi susƫine abilitățile proprii de vindecare ale organismului.

Un terapeut lucrează ușor cu întregul corp, inclusiv coloana vertebrală și craniul și suturile sale craniene, diafragmele și fascia. Folosind mâinile ca instrumente de discriminare fină, terapeuții Craniosacrali sunt capabili să detecteze tulburări în ritmul sacral cranian pentru a-i ajuta să identifice zone de disfuncție, cum ar fi craniene, suturale, membrană și alte restricții ale țesuturilor moi din organism.

TCS elimină blocajele din ƫesuturile fasciale ale corpului. Acestea sunt straturile ƫesuturilor moi, care au continuitate de-a lungul întregului corp si învăluie fiecare organ, muşchi şi os, până la celule individuale. Această eliberare blândă a tensiunilor cronice din organism poate duce la schimbări majore benefice atât fizice, cât şi emoționale.

În esență, TCS implică manipulări blânde ale terapeutului care testează blocajele şi “ascultă” calitatea ritmului craniosacral, pe care organismul îl reglează si menține pentru a ne alimenta şi hrăni delicatele țesuturi nervoase.

Terapia craniosacrală are o lungă istorie de dezvoltare, prin viața si activitatea lui AT Still, WG Sutherland şi John E Upledeger.

Terapia craniosacrală își are originile în descoperirile dr. Andrew Taylor Still (1828-1917), considerat părintele osteopatiei și al medicine osteopate. Dr. Still considera că fluxul liber al lichidelor în țesuturi – sânge, limfă, lichide din spațiul dintre celule- constituie esența sănătății.

Mai târziu, în anii 1930-1940, dr. William Garner Sutherland, discipol al dr. Still duce mai departe cercetările acestuia și face o descoperire remarcabilă examinând oasele craniene. Contrar credințelor că la maturitate cutia craniană devine o structură închisă și rigidă, dr. Sutherland și-a dat seama că suturile craniene sunt concepute pentru a permite un oarecare grad de mișcare. El a dovedit medical că lichidul cerebrospinal – care irigă creierul și măduva – are un puls ritmic ce poate fi simțit în orice os sau țesut al corpului. Acest lichid curge liber iar pulsul craniosacral este regulat și armonic dacă oasele craniene au o anumită elasticitate, se mișcă discret urmărind mișcarea lichidului.

• Sistem musculat şi sistem osos: țesut cicatricial – leziuni vechi / intervenții chirurgicale; dureri cronice de gât şi dureri de spate; dureri la şold şi membrele inferioare, în legatura cu nervul sciatic; dureri cervicale în urma accidentelor rutiere / traume nerezolvate; traume sau leziuni – acute sau cronice; curbura coloanei vertebrale (cifoza, scolioza); dureri musculare; umăr anchilozat / dureros; leziuni sportive; leziuni repetitive / luxaƫii; probleme postoperatorii;Traumatisme si leziuni vechi.
• Sistemul digestiv: constipație; diaree; sindromul de colon iritabil; intoleranƫă alimentară, sensibilități.
• Sistemul neurologic: probleme legate de autism; ADD; ADHD; paralizie cerebrală; MS – Scleroza multipla; AVC.
• Comportament / stări: fobii; crize de isterie; trac; agresivitate; frici; anxietate; depresii; diverse probleme emoționale.
• Infecƫii: cronice sau acute; infecƫii ale sinusurilor; infecƫii respiratorii; infectii ale urechii; infecƫii ale tractului urinar.
• Sistemul urinar: imunitare redusă / boli legate de imunitate; oboseală cronică alergii.
• Sistemul hormonal: dezechilibre hormonale; infertilitate; menopauză; menstruaƫie.
• Dificultăƫi de învăƫare: dislexie; dificultăți de vorbire, A.D.D, A.D.H.D
• Gura / maxilar: probleme ale articulaƫiei temporo-mandibulare; tulburări ale maxilarului; nervul trigemen; încleștare; scrâșnitul din dinți (bruxism); tensiune; reducerea efectelor negative după extractiile dentare (edem, durere), recuperare mai rapidă; ajutor în timpul (sau după) purtarea aparatului dentar.
• Sugari: copii aflați în dificultate; colici; constipaƫie; probleme de somn; dentiƫie; condiții de dezvoltare; naşteri traumatice / dificile.

Eliberarea somato-emotională se bazează pe ideea de „memorie a tesutului”. Nu doar creierul nostru are o memorie, ci şi celulele noastre care formează ƫesuturile şi organele. La acest nivel se pot înmagazina traume şi emoții negative; ƫesutul/organul înregistrează ca un aparat de filmat, întregul eveniment, cu detalii, stări, dar si poziƫia capului din momentul producerii traumei. Apoi, această înregistrare va continua să se repete. Multe astfel de traume/emoții negative rămân stocate încă din copilărie, afectând viața ca adult.

Terapia craniosacrală nu necesită nici un echipament, doar atingerea blândă a mâinilor si intenția clară a terapeutului. Orice persoană poate beneficia de avantajele sale, de la copii la centenari (şi nu numai), fiind utilă atât ca metoda de tratare primar, cât şi ca parte a unui program de tratament combinat cu alte tehnici tradiționale sau complementare.

ÎNTREBĂRI FRECVENTE (F.A.Q.):

Există anumite situații în care Terapia Craniosacrală nu este recomandată. Acestea includ condiții în care o variație și / sau o creștere ușoară a presiunii intracraniene ar provoca instabilitate. Anevrismul acut, hemoragia cerebrală sau alte tulburări de sângerare severă preexistente sunt exemple de condiții care ar putea fi afectate de mici modificări ale presiunii intracraniene.

Răspunsul la Terapia Craniosacrală variază de la individ la individ și de la condiție la condiție. Răspunsul dvs. este unul personal și nu poate fi comparat cu al unei alte persoane – chiar și acele cazuri care pot părea a fi similare cu ale voastre. Numărul de sesiuni necesare variază mult – de la una, până la trei sau mai multe terapii pe săptămână, pe parcursul a mai multor săptămâni.

Persoanele care experimentează Terapia Craniosacrală raportează o mare varietate de senzatii si sentimente, printre care:
• Relaxare și senzație de uşurare
• Căldură și furnicături
• Sentimente acceptată
• Un sentiment de armonie și pace
• Un sentiment de liberate
• Energie crescută
• Amintirea evenimentelor din trecut
• Conectarea cu spiritul
• Aprofundarea conștiinței de sine și a corpului.

Deoarece Terapia Craniosacrală este atât de blândă și non-invazivă, este potrivită pentru toate vârstele.

Terapia Craniosacrală funcționează atât de sine stătătoare, precum și alături de alte abordări complementare, cum ar fi acupunctura, homeopatia și yoga.

Terapia Craniosacrală este destinată să lucreze alături de serviciul de asistență medicală pe care îl oferă medicul dumneavoastră. Dacă aveți o întrebare specială pentru sănătatea dvs., vă recomandăm întotdeauna să vă consultați medicul de familie. Practicanții Terapiei Craniosacrale nu diagnostică și nu prescriu medicamente.