Masaj sportiv

/    /  Masaj sportiv

Deşi iniţial această terapie manuală a fost creată pentru a fi utilizată drept instrument în prevenirea şi tratamentul afecţiunilor şi durerilor musculare, tendinoase şi ligamentare ale sportivilor profesionişti, în prezent ea se adresează şi sportivilor amatori, dar si persoanelor cu un stil de viaţă sedentar.

În cazul persoanelor care practică sport la orice nivel, terapia ajută la pregătirea organismului pentru perioadele de solicitare fizică, în refacerea post efort, la menţinerea şi îmbunătăţirea performanţelor sportive şi la reducerea riscului de accidentări.

În cazul persoanelor sedentare, creşte şi menține tonusul muscular, ameliorează durerile musculare, îmbunătăţeşte mobilitatea articulară şi induce o stare de bine la nivel fizic şi psihic.

Atât pentru sportivi, cât şi pentru persoanele sedentare, are efecte benefice importante în recuperarea post-traumatică pentru reintegrarea în funcționalitate a segmentului afectat, într-un timp cât mai scurt.

Masajul sportiv utilizează ca tehnici de bază o serie de mobilizări şi stretching-ul, la care se adaugă manevre din masajul somatic, deep tissue, presiuni şi drenaj limfatic, aplicate adaptat în funcţie de situaţie şi de rezultatele ce se doresc a fi obţinute.

Deoarece în majoritatea cazurilor terapia nu necesită utilizarea de ulei sau creme pentru masaj, va rugam să purtaţi haine cât mai comode, de preferat echipament sport.

• refacerea organismului după efort fizic intens şi prelungit;
  • atonie musculară;
  • afecţiuni musculare, tendinoase, ligamentare şi articulare;
  • leziuni ale ţesuturilor moi periferice;
  • leziuni ale nervilor periferici;
  • tulburări funcţionale;
  • supraantrenament şi epuizare fizică;
  • mobilitate foarte redusă;
  • hemofilie;
  • varice, tromboze, flebite;
  • traumatisme acute;
  • leziuni ale pielii: răni deschise, arsuri;
  • leziuni musculare, tendinoase, ligamentare şi articulare;
  • hipertensiune arterială;