Lorem ipsum gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum. Sofisticur ali quenean.

Masaj deep tissue

/    /  Masaj deep tissue

Masajul deep tissue este una dintre cele mai noi dar și mai complexe forme de terapie manuală dezvoltată de către Dr. Therese Phrimmer (Canada), care, în anul 1949, înfiinţează Clinica “Deep Tissue Therapy” şi publică lucrarea “Muscles – your invisible bonds” în care, după ce a analizat şi dezvoltat tehnici de masaj în profunzime practicate încă din anii 1800, descrie principiile şi modul de aplicare în diverse afecţiuni ale acestei tehnici.

Din acel moment, tehnica sa a fost preluată de un numar din ce în ce mai mai mare de practicieni din medicina sportivă și terapeuți și utilizată ca o formă naturală de tratament pentru ameliorarea și tratarea leziunilor țesuturilor moi și a durerilor cronice.

Masajul deep tissue, prin tehnicile și manevrele specifice, acționează asupra muşchilor, tendoanelor, ligamentelor şi fasciilor, fiind recomandat atât persoanelor care susţin în mod regulat activităţi fizice solicitante, dar şi persoanelor mai puţin active, dar care au o musculatură tonică.
Această tehnică de masaj tratează afecţiunile musculo-scheletice prin detensionarea şi restaurarea masei musculare şi redarea mobilităţii la nivelul segmentului afectat sau a întregului organism.

TERAPIA VIZEAZĂ 5 ELEMENTE POTENȚIAL CAUZATOARE DE DURERE:

ischemia: circulaţia sanguină deficitară la nivelul ţesuturilor moi poate cauza hipersensibilitate la atingere şi încetinirea procesele de vindecare;
trigger points: sunt puncte de tensiune/ contractură hiperiritabile la nivelul muşchilor şi din a căror compresie poate rezulta sensibilitate locală şi durere radiantă;
compresia unui nerv: presiune pe un nerv realizată de un ţesut moale, cartilaj sau os;
postura incorectă a corpului: reprezintă un dezechilibru al sistemului osteo-articular rezultat în urma unui cumul de factori precum mişcări repetitive ale corpului de-a lungul planurilor vertical şi orizontal, stresul, sedentarismul, aportul alimentar slab, obezitatea etc. Toate acestea conduc la o presiune excesivă asupra anumitor grupe de muşchi şi articulaţii ce le predispune la vătămări şi cauzează dureri;
disfuncţii biomecanice: sunt dezechilibre la nivelul sistemului musculoscheletal rezultând în modele de mişcare defectuoase.

– combate stresul, oboseala şi anxietatea;
– detensionează şi relaxează în profunzime sistemul musculo-articular;
– creşte flexibilitatea corpului prin reducerea durerilor şi a contracturilor cronice ale musculaturii cauzate de diverse afecţiuni, de poziţii vicioase, efort fizic excesiv sau lipsa totală a mişcării;
– facilitează mobilizarea şi ruperea aderenţelor musculare pentru a diminua durerea, a reduce inflamaţia, a restabili circulaţia sanguină în zona afectată şi a reda libertatea de mişcare;
– îmbunătăţeşte mobilitatea articulară;
– stimulează procesele de vindecare ale ţesuturilor moi prin creşterea fluxului sanguin şi reducerea inflamaţiei;
– reduce simptomele asociate cu bolile articulare;
– previne creşterea tensiunii arteriale prin reducerea nivelului de stres.

– stare febrilă;
– insuficienţă venoasă;