Lorem ipsum gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum. Sofisticur ali quenean.

Masaj de Drenaj limfatic

/    /  Masaj de Drenaj limfatic

Drenajul limfatic este practicat ca metodă de tratament încă de pe vremea şcolii medicale a lui Hipocrate, în anul 400 î.e.n., dar adevăratele preocupări pentru această metodă au apărut doar peste câteva secole.

Drenajul limfatic manual a fost descoperit în anul 1932 de către doctorul danez Emil Vodder şi soţia sa, Estrid Vodder şi a fost utilizat iniţial pentru tratamente cosmetice, tratamentul sinuzitei cronice şi a altor tulburări ale sistemului imunitar. După patru ani de cercercetare, Dr. Vodder a prezentat metoda de tratament la Paris şi treptat a fost recunoscută şi preluată de către terapeuţii din întreaga lume.

Sistemul limfatic este format dintr-un ansamblu de vase prin care circulă limfa de la ţesuturi şi organe spre inima, este un sistem de drenaj ce funcționează în paralel cu partea venoasă a sistemului circulator şi are rol primordial în procesul de detoxifiere al organismului.

Între sistemul limfatic, sistemul imunitar şi sistemul circulator, există o legătură strânsă, acestea având rolul principal în menţinerea homeostaziei, a sănătăţii şi a functiilor de apărare împotriva agenţilor patogeni.
Drenajul limfatic manual constă în aplicarea unor tehnici manuale specifice, prin mişcarea ritmică a mâinilor, cu o anumită presiune, facilitând eliminarea lichidelor excedentare, menţinând astfel echilibrul hidric al spaţiilor interstiţiale şi eliminarea deşeurilor provenite din metabolismul celular.

– detoxifierea generală a organismului;
– reînnoiește, hrăneşte, întăreşte şi regenerează celulele crescând elasticitatea tegumentelor, stimulând formarea ţesutului cicatriceal şi favorizând procesele reparatorii şi de vindecare;
– întăreşte sistemul imunitar;
– relaxează sistemul nervos;
– previne instalarea oboselii, epuizării şi a efectelor sedentarismului;
– prevenirea, tratarea şi controlul limfedemului (după mastectomii, histerectomii);
– tratarea lipoedemului și a fleboedemului;
– prevenirea şi controlul retentiei de lichide la nivelul anumitor segmente sau al întregului organism;
– reduce durerea, inflamația, hematoamele şi echimozele după intervenţii chirurgicale şi evenimente traumatice;
– reduce durerea şi inflamaţia în afecţiuni degenerative articulare şi musculare;
– previne şi ameliorează tulburările digestive: constipaţie cronică, meteorism, sindromul colonului iritabil;
– ameliorează simptomele în afecţiuni respiratorii: sinuzite, congestie nazală, rinită alergică, bronşită, laringită;
– reduce depunerile de ţesut adipos;

– procese neoplazice (inclusiv leucemie) care nu au fost tratate chirurgical sau cu radio/ chimioterapie;
– adenopatii nediagnosticate;
– afecţiuni toraco-pulmonare: tuberculoză pulmonară, pneumonie, abcese pulmonare;
– afecţiuni cardio-vasculare majore: cardiopatie ischemică instabilă, edem cardiac, tromboze, tromboflebite, hemoragii;
– inflamaţii acute;
– alergii în stadiu acut;
– pe zone cu fracturi;
– stări febrile;
– primul trimestru de sarcină;

– neoplazii diagnosticate tratate sau în curs de tratament;
– hipotensiune arterială;
– tulburări ale glandei tiroide;
– perioada menstruaţiei;
– după primul trimestru de sarcină, în cazul în care există complicaţii;
– astm bronsic;
– inflamaţii cronice;
– dureri dentare

Dacă suferiţi de una dintre afecţiunile menţionate la “Contraindicatii relative”, cereţi sfatul medicului dvs. înainte de a face o programare pentru o şedinţă de drenaj limfatic.