+4 0748 01 11 11

Relaxarea, moft sau necesitate?

  /  Medicina Integrativa   /  Relaxarea, moft sau necesitate?

Ce inseamna defapt relaxarea? Conform DEX, a relaxa inseamna a pune un sistem fizic scos din starea de echilibru termodinamic, electric etc. in stare de libertate, acesta revenind la vechea stare sau la o noua stare de echilibru si a se relaxa, a (se) linisti, a (se) destinde (dupa un efort sustinut), a devein sau a face sa devina mai putin incordat. Mie personal mi s-a parut interesanta legatura dintre relaxare si starea de echilibru din DEX.

Cu mai multi ani in urma lucram destul de mult si imi doream foarte mult sa am o zi in care sa nu lucrez, sa ma relaxez… si am avut parte de aceea zi, insa nu am reusit deloc sa ma deconectez, parca nu mai stiam cum; din inertie parca imi tot venea sa fac cate ceva, imi era greu sa stau intr-un loc fara sa fac nimic. A fost nevoie sa invat incet-incet cum sa ma relaxez. Si am reusit.

Iar in practica mea personala ca terapeut craniosacral – Terapia Craniosacrala (TCS) este o terapie manuala, blanda, non invaziva ce lucreaza la un nivel profund cu sistemul nervos; TCS initiaza si sustine mecanismul natural al organismului de auto-vindecare.

Am observat ca relaxarea nu este la indemana oamenilor si sunt multi dintre ei care au sistemul reticulat de alarma activ ( este o structura din interiorul creierului care ne ajuta sa reactionam in situatii de pericol, structura ce are ca scop principal supravietuirea. I se mai spune si sistemul “lupta sau fugi”. Din acest punct de vedere pot spune ca multi oameni isi traiesc viata in conditii de stress, fie ca acest stress este cauzat de activitati fizice sau intelectuale intense, fara pause sanatoase, fie ca exista situatii stresante in viata lor personala (atentie, stresul poate exista si in cazurile in care avem proiecte personale nefinalizate pe care le tot amana, ganduri si griji numeroase, neintelegeri in familie, boli prelungite etc) si le este foarte greu sa se relaxeze sau chiar nu mai stiu. Aceasta situatie prelungita poate duce la sindromul de burnout (o stare de epuizare fizica si psihica), cat si la multe alte neplaceri si simptome: oboseala cronica, insomnia, sistemul imunitar scazut, probleme la nivelul rinichilor, la nivelul inimii, nervozitate etc. Cand sistemul reticulat de alarma este active, corpul elibereaza cortisol si adrenalina, substante care ne ajuta sa iesim din situatiile periculoase, sa ne aparam, insa aceste substante eliberate pe termen lung pot dauna organismului.

Terapia craniosacrala actioneaza la un nivel foarte prodund in interiorul sistemului nervos, dezactivand acel sistem de “lupta si fugi”; eliberand tensiunile si restrictiile care se gasesc la nivelul diferitelor structuri intracraniene, la nivelul coloanei vertebrale, la nivelul organelor. Multi spun ca dupa terapia craniosacrala se simt ca si cum ar fi dormit cateva ore bune, se simt odihniti si relaxati.

Relaxarea are numeroase beneficii. Ea ne poate aduce claritate, detasare, productivitate si o eficienta sporita la locul de munca, relatii interumane mai bune, creativitate, o sanatate mai buna, o viata armonioasa.

Revenind la intrebarea din titlul acestui articol, relaxarea este un moft sau o necessitate? Din perspectiva mea, relaxarea este temeiul sanatatii noastre (mai ales in contextual de viata in care ne aflam), iar terapia craniosacrala este una dintre metodele cele mai eficiente de relaxare. In cadrul clinicii noastre, Clinica Eliade, pe langa terapia craniosacrala pe care o practic si pe care o recomand, puteti experimenta si alte metode care va pot ajuta in relaxare, cum ar fi masajul, sauna cu infrarosii, osteopatia, terapia Florala Bach, tratamentele cosmetic si altele.

Iar la final va invit sa reflectati: cand ai simtit ca te-ai relaxat cu adevarat ultima data?

Terapeut craniosacral (din 2010), tehnician masseur şi kinetoterapeut, Octavia Roman este specializată şi în terapie Florala Bach I, eliberare somato-emoțională I şi II şi integrare senzorială

Ultimele articole

Articole recomandate