Lorem ipsum gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum. Sofisticur ali quenean.

Scenar – Biofeedback

/    /  Scenar – Biofeedback

Terapia Scenar a fost elaborată în anii ’80 de un grup de medici şi oameni de ştiinţă ruşi, însufleţiţi de dorinţa de a găsi un remediu „universal” problemelor de sănătate cu care se confrunta personalul misiunilor spaţiale.

CE ESTE TERAPIA SCENAR?

Scenar este acronimul pentru Self Controlled Energo Neuro Adaptive Regulation. Terapia Scenar se conturează ca o nouă ramură a medicinei moderne, fiind o soluţie holistică, neinvazivă de reglare a proceselor adaptive ale organismului.

Este o terapie de bio-feedback ce foloseşte un dispozitiv electronic cu ajutorul căruia se acţionează asupra unor puncte relevante de la nivelul pielii, pe baza unor protocoale de operare care ţin cont de traseele şi plexurile nervoase şi energetice. Transmite un semnal electromagnetic care este identic cu semnalul nervos.

Concomitent, terapia are un efect analgezic puternic şi imediat datorat stimulării fibrelor nervoase C, care încep să secrete cascade neuropeptide, subtanţe din categoria endorfinelor, substanţe proprii organismului care reduc durerea.

CUM FUNCŢIONEAZĂ TERAPIA DE BIO-FEEDBACK – SCENAR?

Eliberarea neuropeptidelor, sub influenţa dispozitivului aplicat pe piele, se desfăşoară atât pe timpul tratamentului cât şi după tratament. Respectivul mecanism influenţează toate procesele patologice şi contribuie la menţinerea pacientului într-o stare de relaxare pe parcursul vindecării.

Un alt efect important al terapiei SCENAR este reeducarea favorabilă a reacţiilor adaptative ale organismului. Acestea sunt reacţii unice, nespecifice organismului faţă de orice stimul care influenţează starea de sănătate a organismului. Atunci când reacţiile adaptative sunt antrenate corespunzător, organismul se poate vindeca singur şi devine apt să prevină dezvoltarea unei game diverse de boli.

CE EFECTE PRODUCE?

Efectul principal este de refacere a homeostaziei organismului. Aceasta înseamnă că organismul este ajutat să îşi găsească echilibrul pe multiple planuri şi, în final, propria vindecare, prin utilizarea cu maximă eficienţă a potenţialului propriu, din perspectiva substanţei, energiei şi informaţiei.

Încă de la prima şedinţă apar efecte de profundă relaxare şi echilibrare, declanşatoare ale proceselor de vindecare şi regenerare. Foarte intens şi imediat este efectul analgezic, antiedematos, antiinflamator şi de scădere a febrei.

Procesele de vindecare sunt accelerate în medie cu 70%. La nivel celular, prin repolarizarea membranei, sunt dinamizate procesele de detoxifiere şi de nutriţie celulară.

Afecţiuni acute şi cronice la nivelul sistemului respirator, digestiv, muscular, osos, endocrin, sanguin, limfatic, cardiac şi circulator, disfuncţii la nivelul aparatului genital şi reproducător, afecţiuni ORL, ale pielii, dinţilor şi organelor interne; reglare generală a metabolismului.

Dureri date de diverse etiologii, traumatisme, probleme articulare, nevralgii, migrene, arsuri, degerături, edeme, inflamaţii, perioade de recuperare, afecţiuni specifice medicinei sportive, stări alergice; dezechilibre energetice cu simptomatologie diversă, pentru toate vârstele; prevenirea apariţiei unor afecţiuni prin corectarea timpurie a tiparelor energetice şi funcţionale ineficiente; tonifierea şi rejuvenarea ţesutului epitelial şi muscular; detoxifiere la nivel celular şi la nivelul întregului organism.

• Nu există efecte adverse, ci doar o posibilă înroșire locală, la nivelul pielii. Nu se recomandă folosirea terapiei SCENAR în următoarele cazuri:
  • Existenţa unui pacemaker sau orice alt stimulator electric în corp;
  • Afecţiuni psihice grave;
  • Epilepsie (cu excepţia crizei epileptice când se poate interveni pentru ieşirea din criză);
  • Stare de alcoolemie;
  • Fibrilaţii cardiace;
  • Momenul menstruaţiei (şi o perioadă de 3-5 zile premergătoare acesteia);
  • Implanturi metalice sau transplanturi mai recente de 6 luni (se poate lucra pe alte zone de influenţă);
  • Tromboză (se poate lucra pe alte zone dacă există o localizare precisă a trombilor);
  • Dureri abdominale care nu au o cauză clară (efectului analgezic poate face durerea să dispară, însă o afecţiune de peritonită, de exemplu, îşi poate urma cursul într-un mod ascuns. Se recomandă o diagnosticare cu dispozitivul pentru localizarea problemei şi a gravităţii acesteia).