Lorem ipsum gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum. Sofisticur ali quenean.

INSTAGRAM

Legătura dintre sănătatea fizică și psihică

  /  Medicina Integrativa   /  Legătura dintre sănătatea fizică și psihică

De zeci de ani, s-a discutat despre modul în care sănătatea mentală și sănătatea fizică sunt intrinsec legate. Nu poți avea una fără celălalta. Cercetările demonstrează clar că sănătatea dvs. fizică are impact asupra sănătății mintale, iar sănătatea dvs. mentală afectează sănătatea fizică.

Cercetarea acestei relații a continuat cu siguranță de atunci și este clar că pentru a obține o sănătate optimă, atenția atât asupra sănătății fizice, cât și a sănătății mintale este foarte importantă.

Cum COVID-19 are impact asupra sănătății mintale a românilor

Deci cum se îngrijesc oamenii de sănătatea lor emoțională în mijlocul acestei crize? Datele încep să arate că răspunsul, pentru mulți, este „nu prea bine”.

Răspunsul nu este surprinzător. Aproape fiecare persoană este îngrijorată de ceva. Locuri de muncă pierdute, finanțele sunt în aer, cei dragi se îmbolnăvesc – există atât de multe lucruri la care sa te gândești că nu este de mirare că suntem îngrijorați. Iar îngrijorarea afectează sănătatea mentală, indiferent dacă suntem sau nu constienƫi de asta.

Dar este ceva de luat în considerare – și aceasta ar putea fi cea mai importantă parte din toate, atunci când vine vorba de sănătate mentală. Mulți dintre noi au ascuns adânc o traumă emoțională care acum se ridică la suprafață, cerând să ne ocupăm de ea.

De ce criza coronavirusului ne afectează atât de grav sănătatea mentală?

Dacă ați trăit cu anxietate sau depresie de mult timp, este foarte probabil ca o criză de această magnitudine să provoace o încordare suplimentară asupra sănătății dumneavoastră mintale. De ce atât de mulți oameni se găsesc pe neașteptate în imposibilitatea de a naviga cu ușurință sentimentele dificile pe care le întâmpină?

O parte din ea provine din frica și incertitudinea foarte reală privind sănătatea ta și sănătatea celor pe care îi iubești. Există încă multe lucruri despre acest virus pe care oamenii de știință încă nu le înțeleg, așa că nu există informații clare disponibile. În schimb, vedem speculații și dezinformări care apar zi de zi.

Apoi, sunt modificările din rutina noastră. Somnul este perturbat, programele de lucru sunt întrerupte de nevoile familiei, modele de alimentație sunt peste tot, consumul de alcool, tutun și alte droguri pot fi crescute ca niște mecanisme nesănătoase de a trece peste  ce se întâmplă. Condițiile cronice de sănătate pot deveni mai grave, mai ales dacă vă bazați pe alimente conservate pentru mult timp.

Și există un alt factor important: mulți oameni nu s-au confruntat niciodată cu traume vechi. Majoritatea dintre ei probabil nici nu recunosc experiențele din trecut ca fiind traume! Dar mecanismele de a trece peste ce li s-a intamplat pe care le-au dezvoltat de-a lungul vieții este posibil să nu mai fie disponibile. Este greu să te ții ocupat când ești acasă pentru o perioadă lungă de timp. Activitățile care v-au ajutat să vă păstrați optimist și care ti-au adus bucurie au fost anulate.

Când vă gândiți la toți acești factori, o întrebare mai bună ar putea fi: cum am putea să ne așteptăm să nu fim afectați emoțional?

7 sfaturi pentru a face față stresului și anxietății în vremuri incerte

Vestea bună este că puteți face multe pentru a vă îngriji de sănătatea mentală – chiar dacă nu vă puteți părăsi casa. Iată șapte modalități de a combate stresul, anxietatea și depresia.

1. Recunoașteți și onorați emoțiile care apar

Atâția oameni simt lucruri pe care nici măcar nu le înțeleg chiar acum. Este în regulă! Lasă-ți sentimentele să iasă la suprafață, oricare ar fi acestea. Mulƫi  oameni vorbesc despre recunoștință în acest moment – și sunt de acord că recunoștința este o practică care te poate ajuta – dar asta nu înseamnă că nu vei avea momente de disperare. Aveți dreptul să simƫiƫi orice sentiment aveți și îngroparea acestor emoții vă poate cauza mai multe probleme. Recunoașterea emoțiilor care sunt percepute ca fiind negative este importantă și nu trebuie să simțiți vinovăție pentru că vă simțiți rău.

Este important, însă, să nu vă blocați în aceste emoții negative. Dacă vă simțiți îngrijorat, de exemplu, nu combateți sentimentul. Acordă-ți o anumită perioadă de timp pentru a simți această îngrijorare. Însă, după ce trece timpul, găsește altceva de făcut.

2. Găsiți modalități de a-i ajuta pe ceilalți

Să-i ajuți pe ceilalți face o mare diferență – pentru tine și pentru comunitatea ta. Anxietatea provine adesea din sentimentul de a fi neputincios. Când preia controlul asupra vieții tale ajutându-i pe ceilalți, poți găsi un sens reînnoit al existenței.

Câteva modalități excelente de a-i ajuta pe ceilalți chiar acum, în timp ce îți păstrezi distanța, includ: contactul cu cei din comunitatea ta, în special persoanele în vârstă sau persoanele cu dizabilități, pentru a vedea dacă poți să iei o rețetă de la farmacie, alimente sau să oferi un moment de ascultare; să donezi alimente sau sa colaborezi în alte programe care ajută la furnizarea de alimente pentru cei care au nevoie; fii amabil cu toți cei pe care îi întâlnești – nu știi niciodată care poate fi povestea lor.

3. Acordați atenție sănătății fizice

Acum, mai mult ca oricând, vrei să faci tot posibilul pentru a te simți bine fizic. Consumul alimentelor proaspete, locale, organice este un început excelent. Dacă aveți probleme în a găsi carne în magazinul alimentar, consultați micii producători din zonă. Mâncați suficientă alimente variate pentru a obține toți nutrienții de care corpul dvs. are nevoie și suplimentați cu nutrienți specifici (cum ar fi Vitamina D), după cum este necesar. Un supliment cu multivitamine de înaltă calitate este o idee bună pentru toată lumea!

Fă exerciții, dar nu exagera. Mersul pe jos, plimbarea cu bicicleta, yoga sau Pilates sunt alegeri bune. Dacă deja faceți exerciții fizice în mod regulat, păstrați-vă ritmul obișnuit dacă puteți. Există o mulțime de opțiuni excelente de exercițiu virtual, așa că, chiar dacă sala de sport este închisă, puteți continua să faceți exerciții ca de obicei.

Setați un program regulat de somn și respectați-l. Dacă întâmpinați probleme de somn noaptea, suplimentați cu melatonină pentru a vă menține somnul într-un program echilibrat.

Setați un timp pentru a medita și / sau exersa respirația profundă.

4. Reconectați-vă cu natura

Petrecerea timpului în natură a dovedit beneficii pentru sănătatea mintală. Un articol din luna iulie 2019 în Progresele științei rezumă consensul în cercetarea privind asocierea dintre experiențele în natură și bunăstarea psihologică. Această cercetare a legat experiența naturii cu un sentiment de scop, scăderea stresului mental, impactul pozitiv asupra ADHD, tulburările de anxietate și depresia și multe alte beneficii pozitive.

5. Rămâi conectat

De câteva săptămâni ne autoizolăm. Este ușor să te simți singur, speriat și exclus. Dar lucrurile pot fi diferite. Utilizati rețelele de socializare, telefonul, chaturile video sau mesajele text. Am auzit mulți oameni spun că se conectează de fapt cu unii oameni mai mult decât obișnuiau, întrucât nu sunt în permanență pe fugă. Petreceri virtuale, cluburi de carte și mese de vacanță te pot ajuta să te simți conectat, chiar dacă nu te afli în aceeași cameră (sau chiar în același stat sau țară)!

6. Atentie la cantitatea de știri consumată

Te înțeleg – vrei să rămâi informat. Trebuie să cunoști liniile directoare actuale și vrei să știi dacă aceste măsuri care se iau fac vreo diferență. Doriți să fiți la curent cu posibilele tratamente care funcționează și să știți ce ar trebui să faceți dacă începeți să prezentați simptome. Toate acestea sunt grozave – dar se pot realiza urmărind un canal de știri acreditat și citind unele articole din surse de încredere. Setați o oră în fiecare zi când veți urmări știrile – poate atunci când experții de stat oferă o actualizare – și evitați-le restul zilei.

7. Nu încercați să vă descurcați singuri

Cu toții avem nevoie de sprijin în acest moment și există o multitudine de modalități prin care poți primi ajutor profesionist chiar la tine acasă. Mulți profesioniști din domeniul medical (inclusiv Clinica Eliade) se conecteaza cu clienți prin telefon sau conferința video.

Şi, nu în ultimul rând, fii blând cu tine. Cu siguranță acesta este unul dintre cele mai grele situații prin care cei mai mulți dintre noi am trecut vreodată, dar poate fi și o oportunitate fantastică de a va reconecta cu membrii familiei și de a construi relații mai puternice cu cei dragi. Totul va trece și credem cu tărie că vom ieși mai puternici din această situaƫie.

In toată această perioadă Clinica Eliade vă este este alături prin serviciul de consultaƫii ONLINE GRATUITE pe care le puteƫi accesa printr-un apel telefonic la 0748 01 11 11 sau realizând o programare aici.

Leave a Comment:

Coșul tău